
KOTÚČOVÉ
Kotúčové brzdy sa vyznačujú svojou dobrou dávkovateľnosťou. Ďalšími prednosťami sú konštantný parameter, ako aj odolnosť voči teplotnému a rýchlostnému slabnutiu brzdnej sily (tzv. fading).
Plávajúci brzdový strmeň s pružinovým zásobníkom
Plávajúci strmeň s pružinovým zásobníkom sa využíva najmä pre parkovacie a pomocné brzdy umiestnené na výstupe prevodovky alebo na prírube pohonu nápravy.
Tieto brzdy pracujú na princípe „Fail-Safe“, čo znamená, že v bežnej prevádzke vozidla je brzda prostredníctvom stáleho zásobovania tlakom uvoľnená. Pri poklese tlaku sa pomocou integrovaného pružinového zásobníka zaháji bezpečné brzdenie.
Technické údaje na stiahnutie:
• FSG 75 | • FSG 88 | • FSG 90 | • FSG 110 | • FSG 90 |
Hydraulický pevný brzdový strmeň
Hydraulický pevný strmeň sa vyznačuje pevným spojením so zavesením kolesa. Brzdová sila pôsobí na brzdový kotúč prostredníctvom aspoň dvoch, oproti sebe umiestnených piestov.
Výhodou oproti plávajúcim strmeňom je absencia klzných častí, čo umožňuje použitie v teréne, alebo všeobecne v prostredí so silným znečistením.
Technické údaje na stiahnutie:
• 2x40 | • 2x54 | • 2x75 | • 4x56 | • 4x79,3 |
• 2x48 | • 2x60 | • 4x40 | • 4x60 | • 4x85 |
Hydraulický plávajúci brzdový strmeň
Aplikácia ovládacej sily v hydraulickom plávajúcom strmeni prebieha jednostranne prostredníctvom jedného alebo viacerých piestov. Brzdná sila druhej strany je vyvolaná reakčnou silou posuvného strmeňa, ktorý sa pomocou brzdového obloženia pritlačí na kotúč.
Táto konštrukcia umožňuje zabudovanie brzdy hlbšie
do disku kolesa. Vo všeobecnosti je tento typ brzdy
určený pre stiesnené priestorové pomery.
Technické údaje na stiahnutie:
• 2x46 | • 2x72 |
Mechanický plávajúci brzdový strmeň
Mechanické plávajúce strmene sa používajú na parkovacie a pomocné brzdy.
Na ovládanie slúžia samostatné vzduchové, hydraulické, alebo pružinové
valce, ako aj brzdové lano ručnej brzdy.
Technické údaje na stiahnutie:
• MGS33 | • MGS40 |
• Mechanický kliešťový plávajúci strmeň |
hore ↑